Regelmatig krijgen we de vraag van klanten waarom bepaalde gewenste functies niet standaard in één van de Microsoft Business Applicaties zit. Dit is een vraag die we in de meeste gevallen heel goed begrijpen. Het heeft echter alles te maken met de strategie die Microsoft hanteert. Deze week geven we u graag meer informatie rondom de strategie van Microsoft, zodat u weet wat de consequenties zijn voor u als eindklant en u begrijpt waarom er bepaalde keuzes worden gemaakt wat betreft de Business Applicaties.

Regelmatig horen we van prospects dat zij de wereld van de Microsoft Business Applications niet altijd even goed begrijpen. Het ligt niet zomaar voorhanden wat er nodig is en er is geen centraal loket waar u als klant terecht kan indien u interesse heeft in Microsoft-applicaties. En aangezien Microsoft enkel werkt met implementatiepartners, die ieder een eigen propositie hebben, krijgt u vaak verschillende adviezen. In de komende weken nemen we u mee in een aantal onderwerpen waarin we vaak gestelde vragen rondom deze onderwerpen zo goed en zo neutraal mogelijk beantwoorden.

Minister de Jonge heeft bekend gemaakt dat de ingangsdatum opnieuw wordt uitgesteld. Oorspronkelijk is de Gasketelwet al sinds 1 oktober 2020 van kracht, maar er geldt nog een overbruggingsperiode. De definitieve ingangsdatum was oorspronkelijk 1 januari 2023, maar is nu verplaatst naar 1 april 2023. Vanaf deze datum moeten installatiebedrijven beschikken over een certificering om gasverbrandingsinstallaties, zoals cv-ketels, geisers en gashaarden, te installeren, onderhouden of repareren.

Bij Bluace draaien we er niet graag omheen. Het implementeren van een nieuwe ERP software in uw organisatie gaat niet vanzelf. In het begin is iedereen erg enthousiast, maar er moet van alles gebeuren om het tot een succes te brengen. Het einddoel is vaak groot en nog zo ver weg waardoor continue motivatie lastig is. Eigenlijk is het te vergelijken met het trainen voor een marathon. De organisatie moet trainen om het einddoel te behalen. We leggen het graag aan u uit.

Ieder mens moet eigenlijk minimaal één keer per jaar naar de tandarts voor een controle. Achteruitgang in het gebit is zeker in het begin vaak niet tot nauwelijks te merken, waardoor u niet door hebt hoe slecht het eigenlijk gaat. Met een halfjaarlijkse of jaarlijkse controle blijft het gebit goed onderhouden en kunnen eventuele problemen tijdig aangepakt worden. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor het optimaliseren van werkprocessen. We leggen u graag uit waarom een periodieke check noodzakelijk is.

Gister kwam het nieuws naar buiten dat één van de grootste energieleveranciers van Nederland al een week kampt met een IT-storing. Klanten kunnen sinds een week geen contact opnemen met de klantenservice via telefoon en livechat. En door de huidige onrust op de energiemarkt is dit voor deze klanten extra vervelend. Dit soort grote IT-storingen komt elk installatiebedrijf, groot of klein, duur te staan. We leggen u graag uit waarom een robuust softwarepakket een absolute must is.

De vooruitzichten voor de service en installatiebranche voor de komende jaren zien er goed uit. Installateurs zijn vandaag de dag zo druk dat efficiënt werken een absolute must is. Er is een groot tekort aan servicemonteurs en installatiebedrijven worden gedwongen om hiervoor creatieve oplossingen te bedenken. Tijdens Field Service NEXT nemen we u mee in hoe u de beschikbare buitendienst van uw organisatie zo optimaal mogelijk inzet met behulp van de juiste technologie. Van intake en planning tot uitvoer en administratieve afhandeling. We raken het allemaal, zodat u ideeën opdoet hoe u uw werkprocessen kunt optimaliseren.

Is uw onderneming toe aan een nieuw ERP pakket en bent u zich aan het verdiepen in de mogelijkheden? Het selectietraject is vaak lastig en complex en is niet iets wat met enige regelmaat terugkomt, waardoor u hoogstwaarschijnlijk weinig ervaring heeft. En dat terwijl er wel meer dan 200 verschillende ERP pakketten en de verschillen zijn op voorhand vaak lastig zichtbaar zijn. We geven u graag tips en advies om het juiste ERP pakket te kiezen.

Of uw organisatie nou werkt met abonnementen, contracten of licenties: in alle gevallen is het zo dat u te maken heeft met periodieke facturatie. Het afhandelen hiervan is over het algemeen vrij saai werk en daarnaast ook extreem foutgevoelig. En als de periodieke facturatie niet loopt, zorgt het ook nog eens voor een verslechterde cashflow. We geven u graag tips om periodieke facturatie zo simpel en efficiënt mogelijk te maken.

Uit een recent onderzoek van USP komt naar voren dat faalkosten nog altijd een probleem zijn in de installatiebranche. Waar het een aantal jaar geleden nog 5% van de omzet betrof, worden de totale faalkosten inmiddels op ruim 10% van de totale omzet geschat. Faalkosten zijn een knelpunt voor de organisatie en het moet te allen tijde voorkomen worden dat het percentage de komende jaren nog verder oploopt. We geven u graag tips hoe de juiste software kan helpen om faalkosten uiteindelijk te reduceren.