Eind 2022 heeft Third Stage Consulting Microsoft Dynamics 365 Business Central verkozen tot beste ERP systeem in de wereld. Uit de publicatie blijkt dat steeds meer bedrijven de kracht van het platform en Business Central ervaren. Ook voor de installatiebranche is Microsoft Business Central uitermate geschikt. Deze week behandelen we wat Business Central zo populair maakt en geven we de belangrijkste redenen waarom uw installatiebedrijf ook voor deze software moet kiezen.
Begin dit jaar legden we aan u uit dat het einde van Microsoft Navision nadert. Inmiddels wordt geen enkele Navision versie nog voorzien van basisondersteuning en zijn er slechts nog aan aantal versies dat veiligheidsupdates krijgt. Navision is nog een on-prem softwarepakket, waardoor er altijd een handeling nodig is van de eigen IT-afdeling om problemen op te lossen. Bent u nog zo’n on-premise softwaregebruiker? We leggen u graag uit waarom het nu echt tijd is om naar de cloud te gaan.
Is uw organisatie toe aan een nieuw ERP pakket en bent u zich momenteel aan het oriënteren? Misschien is uw oude software toe aan vernieuwing of gaat uw organisatie voor de eerste keer gebruik maken van ERP. In beide gevallen wilt u natuurlijk het maximale halen uit de mogelijkheden van het nieuwe pakket. Maar hoe kunt u dit nou het beste aanpakken? Deze week geven we u graag acht tips om het maximale uit uw nieuwe ERP software te halen.
Een belangrijk onderdeel van een service en onderhoud software voor installatiebedrijven is de buitendienst applicatie. Deze buitendienst applicatie ondersteunt al uw werkprocessen van de buitendienst op locatie bij de klant. Als u opzoek gaat naar een buitendienst applicatie is het belangrijk om uzelf van tevoren een aantal belangrijke vragen te stellen over welke functies u verwacht van deze applicatie. Deze week behandelen we zes belangrijke vragen om op te letten bij het kiezen van een buitendienst applicatie.
Als u al bekend bent met de Microsoft Dynamics 365 producten weet u ongetwijfeld dat Microsoft ieder jaar in april en oktober twee grote updates uitbrengt. April 2023 staat voor de deur en dus wordt Business Central bijna geüpdatet met de Wave 1 April 2023. Ook deze Wave kent weer een aantal verbeteringen waar u als gebruiker veel voordeel uithaalt. We leggen de belangrijkste veranderingen graag aan u uit.
Eerder deze maand heeft Microsoft aangekondigd dat ze haar prijzen voor de clouddiensten gaan aanpassen door consistente wereldwijde prijzen te introduceren. Als u gebruiker bent van één of meerdere clouddiensten van Microsoft is het natuurlijk logisch dat dit vragen bij u oproept en dat u wilt weten wat voor gevolgen dit voor u heeft. We leggen het graag aan u uit.
Installatiebedrijven krijgen steeds meer te maken met nieuwe wet- en regelgeving die eisen dat u volgens bepaalde richtlijnen objecten installeert en onderhoudt. Dat zorgt er ook voor dat het voor installatiebedrijven steeds belangrijker wordt om te administreren op objectniveau. Maar administreren op objectniveau kent ook nog andere voordelen waardoor u als installatiebedrijf makkelijker te werk gaat. We leggen het graag aan u uit.
Is uw organisatie toe aan een nieuwe ERP-software en bent u zich aan het verdiepen in de mogelijkheden? Met wel meer dan 200 verschillende ERP pakketten is het selectietraject vaak lastig en complex en de verschillen zijn op voorhand vaak lastig te definiëren. Ook Microsoft is aanbieder van een ERP software en software is onderdeel van het Dynamics 365 Platform. Maar waarom kiezen voor een ERP software van Microsoft? We leggen het u graag uit aan de hand van vijf voordelen.
In oktober 2022 organiseerde we samen met ORTEC en Sigmax het event Field Service NEXT op het hoofdkantoor van Microsoft Nederland. Tijdens dit event vroegen we bezoekers of er binnen hun installatiebedrijf nog gebruik werd gemaakt van papier. Tot onze enige verbazing bleek het grootste deel nog gebruik te maken van papier tijdens werkprocessen. Dit terwijl papierloos werken vandaag de dag een aantal voordelen met zich meebrengt. We leggen het u graag uit.
Nu er door nieuwe technologieën steeds meer mogelijkheden zijn voor de klantenservice in de installatietechniek, nemen ook de verwachtingen van uw klanten sterk toe. Onderzoek toont zelfs aan dat klanten installatiebedrijven met enkel een telefonische klantenservice een dikke onvoldoende geven. Een zelfservice klantportaal is vandaag de dag niet meer een nice-to-have, maar een must-have. En zo’n klantportaal heeft echt niet alleen voordelen voor uw klanten. We leggen het u graag uit.