Een foto van de Van Nelle Fabriek, het kantoor van Bluace

Inventory Templates

Heeft uw organisatie meerdere magazijnen en beheert u deze met Microsoft Business Central? Dan is de Inventory Templates applicatie een handige toevoeging. In Business Central kan het lastig zijn om al deze magazijnen te beheren, aangezien u verschillende SKU’s moet gebruiken voor elke combinatie van artikel/variant/vestiging en u deze handmatig moet instellen. De Inventory Templates applicatie van Bluace maakt het gemakkelijk om magazijnen bij te houden door middel van ingestelde voorraadsjablonen.

Wat is de Inventory Templates applicatie?

Medewerker maakt gebruik van de Inventory Templates app in een vestiging
Een collega zorgt ervoor dat alle instellingen in de Inventory Templates worden ingesteld

Hoe werkt de Inventory Templates applicatie?

Als u gebruik maakt van de Inventory Templates app begint u met het aanmaken van voorraadsjablonen. Deze voorraadsjablonen kunt u bijvoorbeeld maken voor specifieke artikelgroepen, functies, taken, resourcegroepen en meer. Zodra de sjablonen gereed zijn wijst u één of meer van deze voorraadsjablonen toe aan een specifieke vestiging. Indien u meer dan één template toewijst aan een vestiging worden deze gecombineerd en als artikelen in meerdere templates aanwezig zijn worden alle aantallen bij elkaar opgeteld. Dit geldt overigens niet voor de vaste lotgrootte, aangezien hiervan automatisch het hoogste aantal wordt gebruikt. Ook als verschillende voorraadsjablonen worden gebruikt voor de aanvullingsmethode of bestelbeleid kunnen deze niet gecombineerd worden. Voor elke vestiging waar u voorraadsjablonen aan heeft toegewezen moet u één sjabloon als standaard aanwijzen. De manier van aanvullen uit dit voorraadsjabloon gebruikt de applicatie voor artikelen die niet in een voorraadsjabloon voorkomen.

Zodra u alle instellingen heeft afgerond wordt de synchronisatie van de voorraadsjablonen gestart om SKU’s en transferroutes aan te maken. Iedere vestiging krijgt voor elk artikel of elke variant een eigen SKU, behalve als een bepaald artikel hiervoor is uitgesloten. Als één van de toegewezen sjablonen “transfer” als aanvullingsmethode heeft, worden er ook transferroutes tussen die vestigingen aangemaakt.

Verder heeft de Inventory Templates applicatie ook de mogelijkheid om rapporten aan te maken om te zien of er in één van de vestigingen overtollige voorraad is. Er is sprake van zo’n overtollige voorraad als de huidige voorraad hoger is dan de minimaal benodigde voorraad plus minimale bestelhoeveelheid plus de aanwezige vraag. Daarnaast heeft u met de applicatie de mogelijkheid om het overschot terug te halen door een transferorder aan te maken.

Een collega maakt gebruik van alle Inventory Templates functionaliteiten

Functionaliteiten van de Inventory Templates app

  • Maak voorraadsjablonen aan voor specifieke artikelgroepen, functies, faken, resourcegroepen en meer;
  • Wijs aangemaakte sjablonen toe aan één of meerdere vestigingen;
  • Maak automatisch SKU’s en transferroutes voor ieder vestiging door middel van toegewezen voorraadsjablonen;
  • Bekijk in overzichtelijke rapportages waar overtollige voorraad aanwezig is en verplaats deze indien gewenst.

Voordelen van de Inventory Templates app

  • Neem afscheid van handmatige instellingen voor ieder magazijn;
  • Maak sjablonen aan en gebruik deze voor meerdere vestigingen;
  • Voer gemakkelijk wijzigingen door in uw vestigingen;
  • Inzicht in (overtollige) voorraad in alle magazijnen;
  • Eenvoudig voorraad overboeken door middel van transfer orders.
Medewerker verplaatst overtollige voorraad met de Inventory Templates app

Download Inventory Templates in de Microsoft AppSource

Microsoft Dynamics 365 Business Central

Heeft u hulp nodig bij het instellen van sjablonen in Business Central voor uw vestigingen?

Mark Landman

085 – 8200802

info@bluace.nl

Een foto van Mark Landman in het kantoor van Bluace
Scroll naar boven