Field Service NEXT: bevestig uw tickets
Optimale inzet van de buitendienst door middel van de juiste technologie
De vooruitzichten voor de service en installatiebranche voor de komende jaren zien er goed uit. Installateurs zijn vandaag de dag zo druk dat efficiënt werken een absolute must is. Er is een groot tekort aan servicemonteurs en installatiebedrijven worden gedwongen om hiervoor creatieve oplossingen te bedenken. Tijdens Field Service NEXT op 11 oktober 2022 nemen we u mee in hoe u de beschikbare buitendienst van uw organisatie zo optimaal mogelijk inzet met behulp van de juiste technologie. Van intake en planning tot uitvoer en administratieve afhandeling. We raken het allemaal, zodat u ideeën opdoet hoe u uw werkprocessen kunt optimaliseren.
Van administratie op objectniveau tot (spoed)klus en planning
Installatiebedrijven zijn tijdens de dagelijkse werkzaamheden druk met allerlei technische installaties. Het is van uiterst belang om te administreren op objectniveau, zodat u precies weet welke installatie op werk adres geïnstalleerd is. Tijdens Field Service NEXT nemen we u mee met de intake en laten we u zien wat het belangrijkste voordeel is om te administreren op installaties, in plaats van op de persoon of de plaats. Daarna gaan we verder met en demonstreren we u een klant die belt met een spoedklus. Gezien de vereiste oplossingssnelheid laten we zien hoe eenvoudig het kan zijn om deze klus in te plannen. En doet doen we zo optimaal mogelijk. Dus dat wil zeggen dat de klus wordt gepland aan de juiste monteur met de benodigde onderdelen in zijn bus én wat past bij de routeplanning van de desbetreffende dag. En als er op de dag van uitvoer bepaalde afwijkingen voorkomen, zoals een vertraging, wordt dit real-time in een nieuw plan verwerkt. Eventuele consequenties voor de opdrachtgever of de monteur worden tevens gelijk doorgezet.
Van een optimale buitendienst naar backoffice en facturatie
Na de koffiepauze gaan we tijdens Field Service NEXT door met de uitvoer op de locatie van uw klant. Dankzij de Buitendienst App staat uw binnen- en buitendienst naadloos met elkaar in contact. Uit te voeren opdrachten worden direct naar de juiste medewerker in de buitendienst gestuurd. Tevens laten we u zien hoe de buitendienst oplossing ervoor zorgt dat er zoveel mogelijk administratief werk uit handen wordt genomen. Benodigde data zoals reistijd, gewerkte uren en verbruikte materialen worden zoveel mogelijk automatisch geregistreerd. Na uitvoer heeft uw klant direct de mogelijkheid om zijn handtekening te zetten voor akkoord. De digitale werkbon krijgt de klant direct in zijn mailbox. Daarnaast worden al deze gegevens ook real-time geüpdatet in het systeem van uw binnendienst en kan de financiële afdeling direct aan de slag met het afhandelen van de factuur. Het is niet langer nodig om gegevens onnodig over te typen in uw administratie en kwijtgeraakte papieren en onvolledige facturen zijn verleden tijd.
Agenda
11 oktober 2022 – Microsoft HQ Schiphol – 13:00 – 16:00 uur
- 12:00 Lunch
- 13:00 Start Field Service NEXT door Microsoft Nederland
- 13:05 De huidige trends in Field Service Management
- 13:15 Demo: intake en planning
- 14:00 Pauze
- 14:30 Demo: van buitendienst tot backoffice en facturatie
- 15:15 Forumdiscussie
- 16:00 Netwerkborrel
Benieuwd hoe de juiste technologie u verder helpt?
Ons team kijkt graag met u mee.
Mieke van Gent
085 – 8200802
info@bluace.nl