3 redenen om uw verouderde bedrijfssoftware te vervangen
Verouderde bedrijfssoftwarepakketten worden vaak nog lange tijd gebruikt, terwijl u met een up-to-date systeem uw klanten onder andere beter van dienst kan zijn. Het is logisch dat u opziet tegen het implementatieproces van een nieuw systeem. Zolang uw huidige systeem nog prima werkt is er niks aan de hand, maar zodra uw systeem tekenen van veroudering begint te geven is het noodzakelijk om hierop zo snel mogelijk te reageren. We leggen graag aan u uit wanneer u uw huidige bedrijfssoftware moet vervangen.
Wanneer moet u uw bedrijfssoftware vernieuwen?
Wanneer uw bedrijfssoftware vervangen moet worden hangt af van een aantal factoren. Soms is het zo dat uw huidige systeem niet meer voldoet aan nieuwe wet- en regelgeving of zijn er verschillende securityproblemen die u niet kunt oplossen. Daarnaast kan het ook zo zijn dat de ondersteuning van uw huidige software afloopt, waardoor vervelende bug fixes en incidenten niet meer opgelost worden. Al met al komt het er hierdoor op neer dat u eens in de acht tot tien jaar uw on-premise bedrijfssoftware moet upgraden of vervangen. Als u ervoor kiest om uw systeem te vernieuwen of vervangen, profiteert u gelijk van drie belangrijke voordelen.
1. Hogere klanttevredenheid dankzij een moderne bedrijfssoftware
Wellicht realiseert u zich het niet direct, maar een verouderde bedrijfssoftware kost geld. Uw verouderde pakket werkt waarschijnlijk traag en bedrijfsprocessen zijn niet zo geoptimaliseerd zoals dat met een modern pakket mogelijk zou zijn. De kosten lopen snel op als u hier niet snel op reageert. Uiteindelijk kan het leiden tot een afname van de klanttevredenheid, waardoor klanten zullen vertrekken naar een organisatie die wel kan voldoen aan hun snel veranderende eisen. Daarnaast zal het niet lang duren voordat ook medewerkers een overstap maken naar een organisatie die wel gebruik maakt van de techniek van nu.
2. Werken vanuit de cloud
Op dit moment zijn verouderde bedrijfssoftware vaak on-premise pakketten. Sinds de afgelopen jaren wordt een software in de cloud steeds populairder. Aangezien de software niet langer op uw eigen server staat, hebben uw medewerkers altijd en overal de mogelijkheid om in te loggen via elk device met internet. U en uw medewerkers hoeven dus niet langer verplicht naar kantoor om gebruik te maken van de bedrijfssoftware. Zeker in de huidige tijd waarin we meer vanuit huis zullen werken, is dit een handige toevoeging als u uw verouderde software vervangt.
3. Automatische bug fixes en updates voor uw veiligheid
Een belangrijk voordeel van een software in de cloud is dat uw software automatisch geüpdatet wordt. U hoeft hier verder niks voor de te doen en u merkt het nauwelijks. Als u momenteel nog gebruik maakt van een verouderd on-premise pakket, is het belangrijk om na te gaan of uw versie nog valt onder de basisondersteuning. Alleen de laatste versies (2017 en 2018) van Microsoft Dynamics NAV zijn nog voorzien van deze ondersteuning. De basisondersteuning houdt in dat u gebruik kan maken van support bij incidenten en bug fixes en dat uw systeem wordt voorzien van belangrijke updates als er wijzigingen zijn in de wet- en regelgeving. De uitgebreide ondersteuning loopt vaak iets langer door om te zorgen dat u nog veiligheidsupdates ontvangt. Als deze ook is verlopen, loopt u groot risico dat cybercriminelen en hackers u te slim af zijn. Met een software in de cloud hoeft u zich hier niet langer zorgen om te maken.
Interesse in een software in de cloud voor uw organisatie?
Onze experts staan voor u klaar.
Gertjan Lijmbach
085 – 8200802
info@bluace.nl