Waarom je taakwachtrijposten in Business Central niet mag missen en hoe je ze optimaal gebruikt

1. Betere controle over je processen

2. Meldingen bij mislukte taken

Met de nieuwste versie van Business Central (2024 release wave 2) kunnen taakwachtrijposten nu meldingen sturen wanneer een taak mislukt. Dit is een functie die lange tijd ontbrak, maar nu beschikbaar is via ‘Taakwachtrijberichten’ op de pagina ‘Begeleide instelling’. Hiermee kun je instellen dat beheerders onmiddellijk op de hoogte worden gesteld wanneer een taak niet succesvol is uitgevoerd.

3. Instellen van taakwachtrijmeldingen

4. Betrokkenheid van de juiste medewerkers

Het is belangrijk om taakwachtrijbeheerders aan te wijzen die de meldingen ontvangen. Deze beheerders hoeven geen BC-beheerders te zijn, maar wel verantwoordelijk voor het monitoren van de taakwachtrijposten. Dit voorkomt dat belangrijke meldingen over het hoofd worden gezien door de verkeerde mensen.

5. Timing van meldingen

Met de nieuwe meldingen kun je kiezen wanneer je geïnformeerd wilt worden. Je kunt meldingen onmiddellijk na een mislukte taak ontvangen, of na een bepaalde tijdsdrempel. Dit geeft je de flexibiliteit om te kiezen wanneer je actie wilt ondernemen.

6. E-mailmeldingen via Power Automate

Wil je liever een e-mail ontvangen wanneer er een probleem is met een taakwachtrijpost? Dat kan, maar je hebt Power Automate nodig om dit in te stellen. Er is momenteel geen ingebouwde optie om rechtstreeks via Business Central e-mailmeldingen te versturen. Je zult hiervoor een aanpassing moeten doen via Power Automate. Met deze verbeteringen in Business Central kun je je taakwachtrijposten optimaal benutten en je processen beter stroomlijnen. Het stelt je in staat om sneller te reageren op problemen, je taken effectiever te beheren en je medewerkers beter te informeren.

Benieuwd hoe deze functies jouw bedrijfsprocessen kunnen optimaliseren?

Gertjan Lijmbach

085 – 8200802

info@bluace.nl

Scroll naar boven