Een foto van de Van Nelle Fabriek, het kantoor van Bluace

Microsoft Service software

Wesley Intveld

085 – 8200802

info@bluace.nl

Monteur voert onderhoud uit aan cv-ketel volgens de Gasketelwet

Administratie op objectniveau

Monteur voert onderhoud uit aan cv-ketel volgens de Gasketelwet

Planning

Monteur voert onderhoud uit aan cv-ketel volgens de Gasketelwet

Buitendienst App

Monteur voert onderhoud uit aan cv-ketel volgens de Gasketelwet

Klantenservice

Monteur voert onderhoud uit aan cv-ketel volgens de Gasketelwet

Financiële afhandeling

Leg alle informatie vast op objectniveau met Microsoft Service Software

Zowel servicebedrijven als onderhoudsbedrijven hebben bijna iedere dag te maken met het installeren en onderhouden van objecten. Met deze objecten bedoelen we technische installaties in de breedste zin van het woord. Zo’n object kan bijvoorbeeld een warmtepomp of ketel zijn, maar ook een koelvitrine, oven of andere grote complexe installaties. Vrijwel alle service- en onderhoudsbedrijven hebben dagelijks met allerlei informatie van deze technische objecten te maken. Met de Microsoft Service software legt u al deze informatie vast op één centrale plek. Daarbij administreert u op objectniveau en niet langer op de eigenaar of locatie van het desbetreffende object. Het resultaat hiervan is dat u op elk moment een duidelijk overzicht alle benodigde informatie van het object kunt inzien. Indien het zo is dat na verloop van tijd de eigenaar van het object verandert, verandert u in de software enkel de eigenaar. Deze verandering heeft voor alle overige administratie over het object geen gevolgen en deze blijft verder volledig intact. Welke informatie uw servicebedrijf wilt vastleggen over iedere installatie zelf in de hand. Veel voorkomende gegevens zijn bijvoorbeeld:

  • Onderhoudscontacten;
  • Onderhoudshistorie;
  • Normverbruik;
  • Locatie;
  • Eigenaar.

Maak optimaal gebruik van uw capaciteit in de planningsmodule

Voordelen van de Microsoft Service Software voor uw bedrijf

Alle cruciale informatie op één centrale plek

Betrouwbaarheid en performance door Microsoft

Naadloze verbinding tussen binnen- en buitendienst

Snelle en foutloze facturatie

Microsoft Service Software – Werk efficiënt en uniform op locatie met de buitendienst app

Buitendienst medewerker maakt gebruik van de Microsoft software in combinatie met de buitendienst app
Een foto van servicebussen van ESNW die geparkeerd staan

Microsoft Service Software ondersteund uw klantenservice

Bijna iedere organisatie heeft de afgelopen jaren gemerkt dat klanten steeds veeleisender worden. Ook als het gaat om klantenservice willen klanten het liefst direct antwoord op hun vragen. Een dag of zelfs langer daarop wachten is eigenlijk geen optie meer. Om ervoor te zorgen dat u als servicebedrijf meegaat in deze verandering en voldoet aan de wensen van uw klanten heeft de Microsoft service software klantportaal. Dit klantportaal heeft ook klantvriendelijke zelfservice-mogelijkheden, waardoor klanten antwoorden op veelgestelde vragen gemakkelijk vinden op een FAQ-pagina. Daarnaast kunnen ze zelf hun afspraken in via de portal wanneer het voor hen uitkomt én op hun eigen tempo. Eén van de resultaten hiervan is dat uw klanten de bereikbaarheid van uw klantenservice een hoger cijfer geven. Het klantportaal kent overigens echt niet alleen maar voordelen voor uw klanten, maar ook voor uw organisatie. Klantenservicemedewerkers zijn bijvoorbeeld minder tijd kwijt om problemen op te lossen. Daarnaast gebruikt u alle data over uw klanten die wordt verzameld door het klantportaal om nog verder te optimaliseren, leert u uw klanten beter kennen en voldoet u zo nog beter aan de wensen.

Snel en foutloos facturen naar uw klant

De laatste, maar zeker niet minst belangrijke functionaliteit van de Microsoft service software die we graag uitlichten zijn de functies rondom de financiële afhandeling. Het valt ons op dat nog vrij regelmatig service- en onderhoudsbedrijven de financiële afhandeling volledig handmatig uitvoeren. Dit terwijl dit enorm foutgevoelig is en daarnaast ook nog eens veel tijd kost. En als uw buitendienst medewerkers eens in de zoveel dagen papieren werkbonnen langsbrengen op kantoor is de kans aanzienlijk dat er eens een papieren werkbon kwijtraakt. Hierdoor klopt uw factuur sowieso niet meer en kan de winstgevendheid van de opdracht op wel eens op het spel komen te staan. Zoals we eerder al schreven heeft de Microsoft software voor servicebedrijven een buitendienst applicatie, waarin werkbonnen op locatie altijd digitaal worden ingevuld. Alle benodigde informatie voor de factuur zoals verbruikte onderdelen, gewerkte uren, reistijd en de handtekening voor akkoord worden real-time geüpdatet en opgeslagen in de software. Deze informatie is dus direct beschikbaar voor de andere afdelingen. De financiële afdeling verstuurt met een simpele druk op de knop altijd de juiste factuur. Het resultaat van de Microsoft software is dus dat u sneller, correcter en eenvoudiger factureert aan uw klanten, waardoor de betaling vaak sneller op uw rekening staat.

Benieuwd hoe Microsoft software uw servicebedrijf kan optimaliseren?

085 – 8200802

info@bluace.nl

Profielfoto van Wesley Intveld voor het kantoor van Bluace in de Van Nelle Fabriek
Scroll naar boven