Een foto van de Van Nelle Fabriek, het kantoor van Bluace

Sparta Rotterdam

CRM als motor achter de zakelijke processen van Sparta Rotterdam

Wat was de uitdaging van Sparta Rotterdam?

Hoe is Sparta Rotterdam bij Bluace terechtgekomen?

Hoe is het proces met Bluace verlopen?

De implementatie is opgezet in twee fasen:

  1. Basisinrichting van Dynamics 365 Sales inclusief standaard integraties;
  2. Koppelingen met externe tools.

Dankzij deze modulaire aanpak kon Sparta Rotterdam al vroeg operationeel gaan met de kernfunctionaliteiten, terwijl aanvullende integraties in latere fases worden toegevoegd.

Oplossing: één platform voor klantbeheer, ticketing en facturatie

Bluace implementeerde een maatwerkoplossing in Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement (CE) voor Sparta Rotterdam, specifiek gericht op het verkoopproces van zakelijke producten. Hiermee zijn alle bedrijven en contactpersonen nu centraal geregistreerd. Dit vormt de basis voor het volledige verkoopproces van:

  • Contractverkoop (vaste business seats, sponsorcontracten);
  • Losse zakelijke kaarten (bijv. Eredivisie-wedstrijden en parkeerkaarten);
  • Verkoop van fanshop-artikelen voor sponsoren.

Door slimme automatiseringen worden bij elke order automatisch taken aangemaakt voor de juiste afdelingen (zoals ticketing en contractbeheer), inclusief bijbehorende informatie zoals facturatiemethode, producten en totaalprijs. Specifiek voor Sparta Rotterdam is ook het voorraadbeheer van seizoens- en wedstrijdproducten ingericht, zodat het beheer en de beschikbaarheid hiervan optimaal geregeld zijn.

Wat heeft de oplossing Sparta Rotterdam tot nu toe opgeleverd?

Met de nieuwe CRM-oplossing beschikt Sparta Rotterdam over:

  • Realtime inzicht in offertes, orders en verkoopresultaten;
  • Dashboards voor zowel management als verkopers;
  • Automatische taakverdeling en e-mails op basis van verkoopacties;
  • Eenduidige klantdata die zowel de ticketing, fanshop als de verkoopafdeling ondersteunen.

Hiermee heeft Sparta Rotterdam een solide basis gelegd voor verdere digitale groei en professionalisering van de digitale processen van de commerciële afdeling.

Heeft u interesse in een soortgelijk proces voor uw bedrijf?

Scroll naar boven