Hove is een snelgroeiend installatiebedrijf en is sinds twee jaar als organisatie actief in de branche. De vakmensen van Hove nemen (doorlopend) onderhoud van uw cv-ketel uit handen en staan 24/7 klaar om u van warmte te voorzien.
De uitdaging van Hove
“15 jaar lang heb ik ervaring opgedaan in de branche, waarna ik vervolgens twee jaar geleden heb besloten om voor mezelf te beginnen. Ik had toen al een gigantisch netwerk en eigenlijk altijd opdrachten om mee aan de slag te gaan. Uiteindelijk heeft dat ertoe geleid dat we in anderhalf jaar tijd zijn gegroeid naar een team van twaalf medewerkers.”
“Tot het moment dat we de zaak met acht man draaiende hielden, kon ik het prima regelen en waren de zaken redelijk overzichtelijk. Toen er meer medewerkers bijkwamen werd het voor mij onoverzichtelijk en werd het steeds belangrijker om onze zaken vast te leggen. Er kwam een omslagpunt dat we efficiënter moesten gaan werken, aangezien de administratieve last meer kostte dan dat het opleverde. Vervolgens heb ik de organisatie onder de loep genomen samen met een interim-manager. Hieruit is gebleken dat het van belang is om werkzaamheden en de informatie die ik in mijn hoofd had vast te leggen, zodat de organisatie ook blijft draaien als ik niet aanwezig ben.”
Hoe is Hove bij Bluace terechtgekomen?
“Al gauw wist ik dat ik wilde gaan voor een oplossing in de cloud, omdat ik de software ook graag wil gebruiken als ik niet op kantoor ben. Het bleek moeilijker dan gedacht om hiervoor een geschikte implementatiepartner te vinden, aangezien er nog niet zoveel aanbieders waren. Uiteindelijk ben ik in contact gekomen met Bluace en zij konden wel voldoen aan mijn wens voor de cloud. Uiteindelijk heeft het onderscheidende salesproces met opvallende doortastendheid en standvastigheid bij mij de doorslag gegeven.”
Hoe is het proces met Bluace tot nu toe verlopen?
“We sluiten enorm bij elkaar aan als het gaat om eigenwijsheid en het tempo waarin wordt gewerkt. Stilstaan is achteruitgaan en het is voor mijn organisatie belangrijk dat er snel stappen worden gemaakt, zodat we verder kunnen. Met Bluace kunnen we dat tempo aanhouden en het verschil maken. Daarnaast hebben we bij Hove geen 9-tot-5-mentaliteit en dat is bij Bluace ook niet het geval. Ook in de vroege of late uren krijg ik de juiste medewerkers van Bluace te pakken als dat nodig is. Ik werk met mensen en niet met een organisatie, dat werkt heel prettig en effectief. Ik was opzoek naar een samenwerking voor de lange termijn om zo onze organisatiegroei te stimuleren en dat heb ik bij Bluace gevonden.”
Wat heeft de oplossing Hove tot nu toe opgeleverd?
Het is de bedoeling dat de complete administratie, projectbewaking en afhandeling van onze werkbonnen gedekt wordt met het platform Dynamics Business Central. We hebben nu meer inzicht in als er iets fout gaat en hebben daardoor de mogelijkheid om eerder in te grijpen, wat uiteindelijk de winstgevendheid enorm ten goede is gekomen. Daarnaast hadden we voorheen aardig wat uitbesteed en dat hebben we nu weer in eigen beheer en geautomatiseerd. De afhandeling is nu een stuk eenvoudiger en ook de scan en herken software gaat ons een hoop tijd besparen bij het verwerken van inkoopfacturen.