Zorg voor een robuust softwarepakket om desastreuze gevolgen te voorkomen

Gister kwam het nieuws naar buiten dat één van de grootste energieleveranciers van Nederland al een week kampt met een IT-storing. Klanten kunnen sinds een week geen contact opnemen met de klantenservice via telefoon en livechat. En door de huidige onrust op de energiemarkt is dit voor deze klanten extra vervelend. Dit soort grote IT-storingen komt elk installatiebedrijf, groot of klein, duur te staan. We leggen u graag uit waarom een robuust softwarepakket een absolute must is.

Irritatie bij klanten door onbereikbare klantenservice

Een langdurig onbereikbare of verslechterde klantenservice zorgt al heel snel voor irritatie bij uw klanten. Zeker in de huidige tijd met sociale media en transparantie valt u heel snel buiten de boot. Sowieso zijn klanten nu veel minder geïnteresseerd om meerdere diensten of producten bij u af te nemen, maar het is ook nog eens zo dat deze klanten heel snel gaan kijken naar de mogelijkheden bij uw concurrent. Het is te vergelijken met een verbouwing bij de lokale supermarkt. Als uw gebruikelijke supermarkt langere tijd dicht is, betekent dit dat u genoodzaakt bent om naar een ander filiaal te gaan. Maar dit wordt al heel snel gewoon, waardoor u waarschijnlijk nooit meer terugkomt bij uw oude supermarkt. De klanten die overstappen naar uw concurrent bent u kwijt en komen ook niet meer terug.

IT-storing kan zorgen voor problemen bij de facturatie

De gevolgen van IT-problemen voor eigen personeel

IT-problemen hebben niet alleen gevolgen voor uw klanten, maar zeker ook voor uw eigen personeel. Als de klantenservice er langere tijd uitligt betekent dit dat al deze tijd op een later moment ingehaald moet worden. En over het algemeen zijn de klanten die contact opnemen op dat moment even geen tevreden klanten. Medewerkers van de klantenservice moeten dus brandjes blussen én hebben te maken met een verhoogde werkdruk. En stel dat het IT-probleem niet de klantenservice betreft, maar de monteurs in uw buitendienst, betekent dit dat klussen niet of lastig uitgevoerd of geadministreerd kunnen worden. In alle gevallen zorgt het voor frustratie bij eigen personeel. Zeker met de huidige krapte op de arbeidsmarkt zit u hier niet op te wachten.

Een robuust softwarepakket is absolute noodzaak

Hulp nodig bij een robuust softwarepakket voor uw organisatie?

Gertjan Lijmbach

085 – 8200802

info@bluace.nl

Profielfoto van Gertjan Lijmbach voor het kantoor van Bluace in de Van Nelle Fabriek
Scroll naar boven