Twee medewerkers achter de computer die met elkaar overleggen

5 tips om uw Business Central omgeving uit te breiden zonder problemen

Eén van de voordelen van het gebruik van Business Central is dat de software eenvoudig uit te breiden is. U bepaalt zelf wat u nodig heeft. Wilt u momenteel uw systeem uitbreiden of bent u van plan dat op korte termijn te doen? We geven u graag een paar tips om de uitbreiding probleemloos te laten verlopen.

Business Central en apps uit de AppSource

Een probleemloze uitbreiding

Het is heel vervelend als uw Business Central omgeving plots niet meer werkt zoals u gewend bent. Om dit te voorkomen hebben we voor u 5 tips die ervoor zorgen dat uw systeem correct blijft werken als u deze wil uitbreiden met een nieuwe applicatie.

1. Test de app in de Sandbox omgeving samen met de andere apps

De enige manier om zeker te weten dat de nieuwe app die u wil gebruiken juist werkt in uw huidige Business Central omgeving, is om het te testen in de Sandbox omgeving. Zo komt u erachter of de nieuwe app correct werkt in combinatie met de andere apps, voordat u de app in uw live omgeving gaat gebruiken.

2. Schaf niet te veel verschillende apps aan voor dezelfde functie

3. Kies zoveel mogelijk voor onafhankelijke apps

Zorg dat u niet te veel apps installeert die enkel werken in combinatie met een andere app. Het is het beste om te kiezen voor onafhankelijke applicaties. Als er een probleem is met een bepaalde functie in een bepaalde app, gaat dat niet ten koste van uw andere functies in andere apps.

4. Bereid uw live omgeving uit met maximaal 1 app tegelijk

Zoals eerder genoemd is het verstandig om uw nieuwe geïnstalleerde applicatie eerst te testen in de Sandbox omgeving. Als u dat gedaan heeft, bereid uw live omgeving dan met maximaal één app tegelijk uit. Als u meerdere nieuwe apps wil installeren, test u die vervolgens eerst weer in de Sandbox omgeving. Zo weet u zeker dat uw live omgeving correct blijft werken.

5. Overleg met uw Business Central partner of leverancier van de app

Natuurlijk is het altijd verstandig om contact op te nemen met uw Business Central partner als u opzoek bent naar een uitbreiding. Uw partner kan u de juiste app adviseren en heeft de juiste kennis om ervoor te zorgen dat uw Business Central omgeving juist blijft werken.

Ook probleemloos nieuwe apps toevoegen aan Business Central?

Mark Landman

085 – 8200802

info@bluace.nl

Een foto van Mark Landman in het kantoor van Bluace
Scroll naar boven